helende kunst

Wat ooit begon als een algemeen onderzoek naar helende kunst, groeide uit tot mijn eigen pad van ontwikkeling voor meer heelheid in mijzelf. Mijn proces gaat over de terugkeer naar de meer natuurlijke staat van zijn. Dit blog geeft iets weer van deze persoonlijke groei en hoe ik mijn kunst hier voor gebruik. Hier en daar staan er suggesties en tips bij, die wellicht ook interessant kunnen zijn voor anderen mensen.



Als je onder op een titel klikt, kom je direct bij het werk, als je op een foto klikt, krijg je een groter beeld te zien. "De ring der geborgenheid" was mijn eerste werk in helende kunst, van links naar rechts is de volgorde door de jaren heen.


Startpagina



Gebroken stukjes en innerlijke vrede

Turbulentie is een geweldig spannend boek van Annette Herfkens die een vliegtuigramp overleefde.
Wat zij beschrijft grenst aan het ongelooflijke, het is een geweldig voorbeeld van hoe vertrouwen, intuïtie, overgave en gebruik van de focus haar leven red.
Het gebruik van mijn intuïtie, vertrouwen, overgaven en leren mijn focus te sturen is wat ik probeer toe te passen in mijn leven. Het was voor mij heel bijzonder dat op de dag dat ik de titel van mijn kunstwerkje vond "De schoonheid van de gebroken stukjes" zij die avond bij RTL Late over haar boek en haar ervaring in de jungle vertelde. Ik wist gelijk dit moet ik lezen.
Een aanrader!!!

Onder "De schoonheid van de gebroken stukjes"
Beschildert vilt met stukjes van een zee-egel.
30 cm bij 30 cm

De schoonheid van gebroken stukjes
Heelheid gebroken
zee-egel in stukjes 
sterven…
imperfectie zo perfect
eenheid achter al wat leeft
bron van het bestaan
energie gematerialiseerd 
bewustzijn waar je ook kijkt
liefde 
vreugdevol omgezet in creativiteit


Onder;
Innerlijke vrede,
inner peace


 Canvas met diverse technieken
40 cm bij 40 cm

De basis van dit werk is ontstaan toen ik een diepe innerlijke vrede in mijzelf voelde. De tekst is een herhaling van de woorden innerlijke vrede, inner peace.
De lichtblauwe druppels zijn zeer geconcentreerd neer gezet.
Bij elke druppel dacht ik gedachtes van vreugde, overvloed en liefde.