helende kunst

Wat ooit begon als een algemeen onderzoek naar helende kunst, groeide uit tot mijn eigen pad van ontwikkeling voor meer heelheid in mijzelf. Mijn proces gaat over de terugkeer naar de meer natuurlijke staat van zijn. Dit blog geeft iets weer van deze persoonlijke groei en hoe ik mijn kunst hier voor gebruik. Hier en daar staan er suggesties en tips bij, die wellicht ook interessant kunnen zijn voor anderen mensen.



Als je onder op een titel klikt, kom je direct bij het werk, als je op een foto klikt, krijg je een groter beeld te zien. "De ring der geborgenheid" was mijn eerste werk in helende kunst, van links naar rechts is de volgorde door de jaren heen.


Startpagina



Creature of nature

Bzzinimo

Snowpy

Metramanda
Kalca
Prrenkel


Lunchi




Brekka

Mijn fantasie beesten laat ik op zo een natuurlijk mogelijke manier ontstaan, voor mijn gevoel moet het kloppen. Ze komen vanuit een anderen dimensie, ze hebben ieder een eigen karakter. Ze zijn samengesteld van materiaal uit de natuur, soms gecombineerd met materiaal wat ik zelf gemaakt heb.

In de natuur kom je beesten tegen die mijn verbeelding overstijging die mij ongelooflijk blij maken en mij inspireren om vrijer te creĆ«ren. We hebben geleerd dat onze verbeelding, onze dromen niet van belang zijn, sprookjes bestaan niet. Maar het is juist onze verbeelding onze dromen die voor verandering kunnen zorgen. Juist in onze dromen zijn wij alle scheppend bezig daar begint onze creatie. Veel oude culturen wiste hiervan, zoals bijvoorbeeld bij de Aboriginals. Droom je dromen, gebruik je verbeelding en maak de wereld zo mooi en goed als je kan.