helende kunst

Wat ooit begon als een algemeen onderzoek naar helende kunst, groeide uit tot mijn eigen pad van ontwikkeling voor meer heelheid in mijzelf. Mijn proces gaat over de terugkeer naar de meer natuurlijke staat van zijn. Dit blog geeft iets weer van deze persoonlijke groei en hoe ik mijn kunst hier voor gebruik. Hier en daar staan er suggesties en tips bij, die wellicht ook interessant kunnen zijn voor anderen mensen.



Als je onder op een titel klikt, kom je direct bij het werk, als je op een foto klikt, krijg je een groter beeld te zien. "De ring der geborgenheid" was mijn eerste werk in helende kunst, van links naar rechts is de volgorde door de jaren heen.


Startpagina



Flower of tenderness, Flower of feeling

Voorkant; Flower of tendernes



Detail


Tederheid is iets wat ik vroeger miste in mijn leven. Ik heb mijzelf geleerd om in de energie van tederheid te komen en mijzelf die tederheid te geven. Dit werk is een uitdrukking van die tederheid, Alleen als ik in de energie van tederheid zat, werkte ik aan dit werk om zo de energie van tederheid in het kunstwerk te brengen.










Het durven voelen van emoties, angst, liefde, woede, pijn, vreugde alles mag en kan er zijn, niets wil ik meer weg drukken. Ik heb geleerd dat sommige emoties uiten niet gewaardeerd werd. Dus leerde ik net als vele andere mensen bepaalde emoties niet te  voelen en te uiten. Het weg drukken, niet meer voelen zorgt voor veel problemen, in relaties tussen mensen en kan problemen geven in ons lichaam. Durf te voelen en jezelf te uiten, het kan heel bevrijdend zijn.