helende kunst

Wat ooit begon als een algemeen onderzoek naar helende kunst, groeide uit tot mijn eigen pad van ontwikkeling voor meer heelheid in mijzelf. Mijn proces gaat over de terugkeer naar de meer natuurlijke staat van zijn. Dit blog geeft iets weer van deze persoonlijke groei en hoe ik mijn kunst hier voor gebruik. Hier en daar staan er suggesties en tips bij, die wellicht ook interessant kunnen zijn voor anderen mensen.



Als je onder op een titel klikt, kom je direct bij het werk, als je op een foto klikt, krijg je een groter beeld te zien. "De ring der geborgenheid" was mijn eerste werk in helende kunst, van links naar rechts is de volgorde door de jaren heen.


Startpagina



licht, liefde en een wens

Ster

Zee-egel

Anemoon

Schelp


Zonder titel


Deze lampjes zijn gemaakt van 100% wol. Vilt heeft een prachtige eigenschap dat het een geheugen heeft. Door het vilt eerst nat te maken, dan te vormen en vervolgens te drogen, blijft de vorm in het geheugen. Een deuk kun je herstellen door het weer terug te tikken.

Een mooie metafoor voor ons lichaam, wij zijn in essentie heel en flexibel. Bepaalde overtuigingen en ervaringen kunnen in ons lichaam vast gaan zitten en de nodige deuken, pijn, littekens etc. veroorzaken. Ik doe pogingen om mijn lichaam uit te deuken. Soms vind ik de oplossing met gemak, anderen zijn moeilijker te achterhalen. Toch weet ik uit ervaring dat als je de overtuiging verandert die de oorzaak is van het euvel, het lichaam in staat is zichzelf te herstellen.

Jelly fish


Wens
In de toekomst hoop ik natuurwezens te kunnen maken die licht uitstralen en prachtige klanken laten klinken.