helende kunst

Wat ooit begon als een algemeen onderzoek naar helende kunst, groeide uit tot mijn eigen pad van ontwikkeling voor meer heelheid in mijzelf. Mijn proces gaat over de terugkeer naar de meer natuurlijke staat van zijn. Dit blog geeft iets weer van deze persoonlijke groei en hoe ik mijn kunst hier voor gebruik. Hier en daar staan er suggesties en tips bij, die wellicht ook interessant kunnen zijn voor anderen mensen.



Als je onder op een titel klikt, kom je direct bij het werk, als je op een foto klikt, krijg je een groter beeld te zien. "De ring der geborgenheid" was mijn eerste werk in helende kunst, van links naar rechts is de volgorde door de jaren heen.


Startpagina



De kus en Ontmoeting

De kus 80 bij 89 cm

Ontmoeting 90 bij 90 cm



In 2006 en 2007 heb ik een serie schilderijen gemaakt om mijzelf te ondersteunen, in het leren omgaan met het gevoel dat ik had dat in mijn leven niets meer vaststond en gepland kon worden. Kortom: leren meer de controle durven los te laten.

Alle vooropgezette ideeën heb ik bij het maken van deze werken los gelaten. Iets laten ontstaan op een zo natuurlijke mogelijke manier. Het zijn schilderijen die uitnodigen om het denken en vooroordeel uit te zetten en alleen te kijken met het gevoel. Hoe langer je echt kijkt hoe meer verhalen je kan ontdekken. Iemand zei ooit over een van de schilderijen: "als ik met mijn mind kijk vind ik het afschuwelijk, als ik kijk met mijn gevoel word ik er heel blij van".